Monday, January 19, 2009

Indie band juara lagi

Eluminasi muzik memperlihatkan ramai penyanyi baru mengungguli pentas juara lagu kali ini. antaranya juara rancangan realiti one in a million, ayu dan akedemi fantasia 6, stacy, aizat af6 dengan lagu ciptaannya sendiri sudah cukup untuk menonjolkan mutu muzik tanahair. Tuah indie band dilihat sekali lagi apabila berjaya merangkul anugerah juara lagu 23 buat 2 tahun berturut –turut. Estranged yang telah menjuarai ajl22, kali ini milik meet uncle Hussein menerusi lagu mereka “lagu untukmu”. MUH telah memenangi kategori pop rock dan juara lagu cukup bermakna bagi mereka yang menunggu lebih 3 tahun apabila lagu ini mula dicipta tahun pada 2005.
Faizal tahir yang dahulunya tidak dapat memasuki ajl22 gara-gara kontrovesi tahun lepas kini boleh menarik nafas lega apabila merangkul 3 kemenangan daripada 2 buah lagu yang masuk ke peringkat final. lagu "sampai syurgamelalui persembahan terbaik, vokal terbaik dan kategori balada dengan lagunya “sampai syurga”.

Keunikan elemen muzik cina dan instrument erhu di dalam lagu "persoalan cinta" nyanyian farawahida berjaya memukau dan menarik perhatian juri sekaligus memenangi kategori etnik kreatif mengalahkan zahid& heliza dan juga penyanyi baru aiman.


tahniah diucapkan buat 3 penyanyi ini dan juga kepada komposer & penulis lirik lagu mereka. kepada semua penyanyi yang berjaya memasuki ajl23, tahniah juga diucapkan kerana telah membuat persembahan yang mantap dan bergaya.

4 comments:

Hanim Hani said...

go indie!=)

Herobear said...

er.........menang AJL maknanya bukan indie la.

Ezzeline said...

btOl tu haikal...

RIDZWAN AHMAD said...

yerp.tapi it starts from indie la kan..then dah masuk tv jadi mainstream la pulok..