Monday, July 27, 2009

kisah gula-gula getah di kedai amoi

kisah yang aku nak citer nie terjadi kt ofismate aku daus. sebelum nak gi lunch dia tanyer aku :

daus : en wan,kiter nak makan mana hari nie?
wan : jom makan kt bandar.
daus : takleh,boss aku ada hari nie.
wan : klu mcm tu, kiter makan kt era gemilang la..
daus : haa ok gak..dah lama x makan kt era gemilang cemerlang dan terbilang.

so aku dan daus pun jalan kaki menuju ke restoran era gemilang. lepas makan kami pun jalan balik.biler lalu kat kedai2 yg biasa kitorang lalu, aku macam rasa nak beli gula-gula. jadi aku singgahla kat kedai amoi yg daus suker tu.

so aku ambk la gula2 sour+ 5 biji dan clorets. semua sekali beharga rm2.00. aku bayar kt amoit tu.then daus nak beli chewing gum. so dia tanyer la amoi tu.

daus : amoi ada chewing gum tak ?
amoi : ada,nak yang macam mane?
daus : nak beli chewing gum la. ada macam2 ke?
amoi: nak yang biji-biji ke? kalau biji cam ni maa. kalau nak batang-batang cam ni maa.
daus: ada chewing gum yang batang-batang ke?

amoi tu pun pergi ke rak makanan dan tunjuk kat daus macam mana rupe chewing gum batang-batang.

aku punyerlaa nak gelak kt kedai amoi tu tapi tahan la sebab ramai gak la orang kt kedai dia.
itulah kisah lawak jenaka yang aku nak citer. bila balik ofis aku teringat kat lawak yang amoi tu buat.agaknya amoi tu pun tak perasan ape yang dia cakap.hehehe.

nielah gula2 getah batang yang diperkatakan oleh amoi tu

dan ini gula2 getah biji-biji

3 comments:

hisyamrahman said...

hahahaha....bagus ceriter nie....

FIRZA said...

lucah tak hengat....ehee...

RIDZWAN AHMAD said...

tau tkper..heeeee